17 maj 2014

Den efterlängtades slut.


Har en passion för bilder. Nu för tiden blir det mest gatufoto, både mitt eget och andras. Men ibland blir något helt annat. I några bilder förenas min ständiga längtan efter värme, ljus och liv med just fotograferandet.

Den som följer mig här eller på Facebook eller Twitter vet vad jag menar. Vi pratar blommor, i alla dess stadier. Men gärna lite mer än bara en vacker bild. Lite krydda behövs ju och döden är uppenbar för alla blomälskare.

 Nå. När nu våren sakta övergår i sommar är det lätt att glömma hur efterlängtade och kära alla dessa färgrika var - bara några veckor senare... 
Här några av mina twittrade, facebookade och allmänt spridda exempel. Mycket nöje.
#blogg100 - 078
Krokus, vintertrotsaren
De många, härliga tulpanerna

Pingsliljorna


Trädgårdens soldyrkare
Tulpaner är tidiga
Tussilago heter Coltsfoot (fölets fot) på engelska
Första pionen på väg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar