24 maj 2014

Åsså mamma, förstås.

Mors Dag. I morgon är det dags igen. Det är 14 år sedan min mamma gick bort nu, en lugn dag i oktober. Fast jag tänker ibland, vad skulle hon tyckt om detta då - jag kanske ska ringa? Men nej. Det går inte. Det gör jag inte. Jag bara tänker lite till.

I år skulle mamma "Ninne" blivit hela 90 år. Men se, det ville hon inte. Sjukdom som tär på kroppen men inte hjärnan, är aldrig bra för de allvarsamt tänkande. Och för många tankar om smärta slutar i ett för tidigt slut. Så ock för min mamma. Hon ville inte bli äldre helt enkelt.

jag och min svenska mamma 1982

En rynka i pannan ska inte stanna
den ska ses och tas på allvar
under den finns tankarna de sanna
om sorgen som finns hos envar.

Jag har tur jag, För jag har en mamma till. Lois i USA. Tyvärr är hon långt bort. Men idag tänker jag extra mycket även på henne. 

mina amerikanska föräldrar, 
i Schweiz 1984
Miss you, mum! Lots! 

Jag skrev om henne redan förra året - på Mother's Day. Som inte är samma datum som Mors Dag. Mer om Mother's Day hittar du genom att klicka här.
#blogg100 - 085

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar