4 februari 2013

Bildordande.

En bild säger mer än 1000 ord, sägs det. Jag måtte vara ordblind ibland. För när jag ser en bild jag tycker om, ger den bilden mig oftast ett ensamt ord. En del av min ordbemängda hjärna liksom stannar upp. Och njuter. Och suger på detta enda ord.

Naturligtvis är min profession en del av detta att jag vill sätta ord på upplevelser. Fast jag har förstått att det är naturligt, att hjärnan gärna genererar generaliteter. Som att försöka förstå och sammanfatta det som ibland är oförståbart.
Jag tycker mycket om bilder, av alla de slag. Så jag delar med mig och ser om du håller med. (Vilket jag egentligen mest hoppas att du inte gör...)

Frusen
Visir


Årskullar

Försent

Vittra


























Är det bara jag som associativt binder ihop olika sinnen. Och gärna kortfattat vill beskriva denna upplevelse? Eller känner du något liknande?


Oh, förresten. Alla bilder är mina egna, © Gunnar FN. Och som kreatör värnar jag om min inkomstkälla. Du kan få använda bilderna, men endast om du frågar först...

#blogg100 - 013

1 kommentar:

  1. Det är skönt att man kan tycka så olika :) Vilka fina bilder du tagit.

    Jag fick orden:
    Tillsammans
    Bogvisir
    Kors
    Hjälp
    Gammal

    SvaraRadera