1 april 2017

Läsvärda bloggar.

Snart är våren inte bara här, utan redo att ge sig ut i världen, dragandes sommaren i ett sprött snöre efter. Spännande tid på året, eftersom den sköra tråden som drar fram årstiderna ofta brister och en får börja om. 

Det är en fantastisk tid att läsa och eftersom bloggandet verkar gå mot en ny vår ger jag gärna några goda exempel från #blogg100-utmaningen. Dessa är bara några få exempel. Söker du på #blogg100 hittar du flera.

Helena Roth (Hero the Coach) är så kallad förändringsagent. Intressant från det yrkesverksamma och från det rent mänskliga.

Stella Scott (Obruten mark) om att bland annat kunna sova bättre.

Ingela Hjulfors Berg (Alkoless). Om att stressa mindre och må bättre. Men även annat närliggande om välbefinnande.

Annika Koldenius (En dikt om dagen). Kärlek, vackert om kärleken. God väns före detta fru, med mångårig journalistisk erfarenhet. Skriver vackert.

Chasid (Måla med ljus). Foto- och textblogg om livet. Duktig fotograf, tänkvärda texter.

Maria Ilves (Den virtuella katten). Tankar från den som föredrar katter och känner utanförskap (ungefär som alla, alltså).

Sven Ohlsson (Sven tycker). En blogg med anor. Sven har tyckt till dagligen i 20 år (4/3) och verkar fortfarande ha orken att bry sig om människor.

#blogg100 - dag 32

3 kommentarer:

  1. Tack för att jag får vara med - och tack också för att du ger mig en knuff att kolla in ytterligare lite nya bekantskaper. Nu vandra jag över till En dikt om dagen för lite ordfägring!

    SvaraRadera
  2. Tack för att du nämner mig bland alla goda bloggare. :-) Kul med några tips också, jag ska absolut ta mig dit. Kärleksdikterna och Helena Kände jag till sedan tidigare, men de övriga blir nya bekantskaper.

    SvaraRadera
  3. Det är alltid roligt att läsa om andras perspektiv. Det gör min värld större. Så tack själva för den tid och kraft ni lägger ner.

    SvaraRadera