31 mars 2017

Tabu. Eller vad får en snacka om?

Var på en väldigt intressant frukostmöte härom veckan. Och nu har videon kommit. Och den handlar om kvinnor och deras kön. Vågar du titta?

Det mest intressanta i denna ganska långa video (+22 min) är att de två tjejerna pratar om det som tabubelagt, fast ändå bara hur vanligt som helst. Vardagshändelser som vi inte snackar om, på ett lagom avhänt vis. Visst är det stört?

Ja, just det ja, eftersom Creative Mornings är ett mer eller mindre internationellt evenemang är allt på engelska. Hoppas det funkar för dig.


Vill du veta mer om Creative mornings (en gång i månaden i Göteborg), klicka här.

#blogg100 - dag 31b

2 kommentarer:

  1. Jag är själv kvinna och har brutit en hel del tabun genom åren. Det gör jag fortfarande, ofta! :-) Tycker det är så skönt att se yngre tjejer stå på en scen, för att bryta tabun och få den spridning som de kan få i dag. Make a taboo great again!

    För övrigt brukar jag själv gå på creative mornings i Malmö.

    SvaraRadera
  2. Jag gillade att tjejerna stod upp och självklart tog för sig.

    SvaraRadera