3 december 2016

Spanska kulturkusten.

Gjorde en liten drömresa i somras, när jag och min fru plötsligt för första gången på många år hade hela två (2) veckor för oss själva. Så varför inte bila i södra Frankrike och norra Spanien?

Start och slutpunkt blev i Toulouse, där min äldsta bror bor sedan många år. På vägen runt Pyrennéerna stannade vi hos kamrater söder om Perpignan, tittade på Dalis verk i Figueres, åt pinchos i Barcelona och pintxos i Bilbao. På vägen hann vi även med stopp i Caesaraugusta (Zaragosa), Biarritz, Entre-deux-mer i Bordeaux och att titta på havet i fina lilla staden Cadaques

Den sista staden ligger just söder om gränsen till Frankrike, det är här vid medelhavskusten som många kulturpersonligheter spenderat somrar och annan tid. Och det är från detta Cadaques som dagens gatufoto-bilder kommer. För jag hade naturligtvis med kameran på vår semestertripp. Väl bekomme.
Lazy rid
Alley chat

Imagining blue

Sitting in window

Passing the beach
Watering the dog

Fler av mina gatufoto hittar du antingen på Instagram (klicka), eller på min gatufoto-blogg (klicka).


#blogg24 - dag 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar