1 december 2016

24 dagar till och med jul.

Nu är det bara december kvar av 2016 och vi går in i en helgintensiv period. För att göra den extra intensiv kommer jag att göra minst ett dagligt inlägg alla dagar fram till och med julafton. Hänger du på? 

Blev tillfrågad om jag ville vara med i en mindre bloggsatsning som heter #blogg24, något jag deltog i för något år sedan. Det är blogg entusiaster som tidigare varit med i #blogg100 som vill göra något liknande, men mindre omfattande dagarna före jul.


blogg 24
För min del blir det språk, kommunikativa tips, traditioner, gatufoto och något enstaka kuriosa. Till exempel ska jag berätta varför ordet vegetarian inte har med grönsaker att göra (härkomsten), om språket i ständig förändring och mer om resorna till Berlin, Chicago, Lissabon med mera. Välkommen tillbaka varje dag fram till julafton.

I morgon ska jag förklara ett gräl om ordet vegetarian...

#24 - dag 1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar