1 april 2016

Hej Gubben!

Det var så han hälsade mig allt som oftast de senare åren: "Hej gubben", med pliriga ögon och stort leende. 
Det handlar om vännen och före detta arbetskamraten Glenn Fahlman. För bara ett par dagar sedan gick han bort, på en väg som vi som lever vidare inte kan se eller följa.

Det känns tungt att människor som en jobbat så nära med, inte längre är med på resan. Goda människor som en delat glädje och sorg med. Glenn är/var inte så hiskeligt mycket äldre än jag, men han är en av de som varit med länge nu i medvetandet - från tiden på fritidsgårdarna som tonåring, hela vägen till arbetet på SR Sjuhärad.


Glenn Fahlman
Glen var mer än bara min och andras arbetskamrat. Han var musiker och hade många vänner i min uppväxtstad Borås och annorstädes. 
Lite mer om honom kan du höra här (SR Sjuhärad - klicka) eller läsa här (Borås Tidning).

Våra arbetsliv skildes åt. Jag lämnade radion för åtta år sedan, Glenn gick i pension för inte så länge sedan. Och nu blir det aldrig något mer "Hej, Gubben"!

Bilden tog jag, tillsammans med en rad andra porträtt på arbetskamrater till dåvarande hemsidan, för ungefär 16 år sedan. Men blicken, den känns som igår.
#blogg100 - 032b

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar