17 april 2014

Scenambitioner från då.

Det var en gång i tiden en ambitiös ung man som bara ville spela teater. Han hette Gunnar. Idag, drygt 30 år senare, tänker jag att det var en bra skola för att lära sig kommunikation. På teater är den nämligen omedelbar, eftersom utan publikreaktioner ingen teater. Kan passa en #throwbackthursdag #TBT.

Kommunikation är den röda tråden i mitt yrkesliv, från teater, via journalistik och marknadsföring till affärsutveckling. Alla kommunicerar vi, vissa yrkes har det som..., ja yrke.
Denna bild är från Stor-Klas och Lill-Klas på Borås Stadsteater, spelåret 1981-1982. Jag hade en mindre roll. Samma år spelade jag även i Mäster Olof på samma teater. 
Till vänster den utomordentligt rolige Jan Ericson, som jag senast såg på Teater Tamauer i Göteborg. I mitten står en tjej som jag borde komma ihåg namnet på, men det gör jag ju inte. Vet du vad hon heter, hör av dig till mig. Till höger står jag.

#blogg100 - 48b

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar