25 april 2018

Stad fylld av färg.

Igår skrev jag om mitt ogillande för grått, idag blir det mer färg just därför. Och en riktigt bra stad att uppleva färg i är Lissabon. Vi var där i april för två år sedan, ungefär samma tid på året. Det var skönt i luften, omgivningarna var väldigt mänskliga och människorna skönt färgstarka.
Balcony chat

Jag kan starkt rekommendera Lissabon (och jag har gjort det förut) Både stadslivet och mat o dryck passar mig utmärkt. En hel del god fisk, vinho verde och  portvin, men framför allt relativt öppna människor som det är lätt att få sig en liten pratstund med.

Själv bodde jag på en höjd ovanför stora torget Rossio, vår samlingspunkt varje dag. Du måste vara beredd på höjdskillnaderna och att gå en del, men staden är fascinerande med både öppna ytor och smala gränder. Och ett härligt kvälls- och nattliv. 
Obrigado, Lisboa!

#b100g - dag 57

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar