5 april 2018

Och nu hemåt.

Hemåt, kanske. Eller bort. Hur som helst är trappan en del av vägen. För mig som gatufotograf en snygg del, för dig som går den kanske lite knölig. Hur som helst en del av vägen.
Climbing stairs 2

Bilden här är tagen i Bilbao (Bilboko på baskiska) en fin dag i juli 2016. Vi var på väg till Guggenheim-museet, jag och min fru. En bit bort finns denna trappa och en gångbro över floden som rinner förbi. Så jag gick upp på bron för att få lite höjd och distans, ställde in kameran och väntade. Tills någon lagom ensam gick förbi. 

Manipulerande? Nej, jag väntade ju på verkligheten att inträffa. Eller hur?

#b100g - dag 36

2 kommentarer:

  1. Jag blir lika imponerand varje gång jag ser dina bilder. Ögonblicket förevigat i en enda andhämtning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh, tack! Roligt att höra. Värmer mitt lilla hjärta liksom.

      Radera