15 april 2018

Löddrande glädje

Ibland hittar folk på något. Som att hälla någon typ av löddrande medel i en de centrala fontänerna (Johanna i Brunnsparken). Det är ju dumt förstås. Men ack vad roligt vi alla hade som kom efteråt. Människor av alla åldrar (fast mest de yngre) lekte med löddret och eftersom vi som var en mindre grupp gatufotografer kom förbi, så... Ja, vi fick våra bilder om en säger så.
Lather selfie

Jag gillar när glädjen spontant bildas i det offentliga rummet. När okända människor skojar med varandra, skrattar tillsammans och delar sin upplevelse. Detta är något jag sett i betydligt större grad i andra länder, framför allt i Latinamerika och i USA. Det finns säkert på andra ställen också. Så när det sker i hemstaden Göteborg blir jag extra glad. Och fotografen i mig ler stort. 
Vågar du dela din glädje? Utan alkohol i kroppen?

Fler av mina gatufoton hittar du här, bland annat lite mer från lödderglädjen i Göteborg.

#b100g - dag 46

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar