9 april 2018

Blues girls.

Chicago är en blues-stad, på mer än ett sätt. Och en underbar stad att bara strosa i, att fotografera i. I denna bild gillar jag de vandrande ögonen, med blickar som far åt alla möjliga håll. Att deras klänningar alla är blå är extra finns, tycker jag. Och så betyder blues mer än du kanske känner till?
The blues girls

Människorna i Windy city är av den öppna typen, oavsett status eller bakgrund. Här har jag pratat med massor av folk, alla roade av att dela tankar med en stackars fotograf från Sverige. Något kanske det underlättar att min engelska är i huvudsak präglad av just Mellanvästern, där Chicago är största stad. Lite hemma likson, bara 3,5 timme från min familj i Indianapolis.

#b100g - dag 40

4 kommentarer:

  1. Nyfiken undrar var du bor?
    Har fått för mig att det är i Göteborg...men även i Chicago och Indianapolis?

    SvaraRadera
  2. Min amerikanska familj bor i Indianapolis, i alla fall till större del. Själv bor jag här i Göteborg

    SvaraRadera
  3. Fint foto! Och den blå färgen som går igen i hela bilden ger verkligen pricken över i:et!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Blues på flera vis, helt enkelt...

      Radera