10 april 2018

Med perspektiv.

Nu är det verkligen vår. Till slut. Det satt långt in, men våren är här. Och jag åker till Rom idag. Kul med perspektiv på tiden nu. Genom att titta på det jag skrev en senhöst-dag för flera år sedan. När vintern snart skulle dra sin grå-råa ullkappa om oss och på så vis avskärma oss från ljuset. Samma ljus som våren nu återvänt med.
Vinterangst

Jag älskar ljuset och lider som mest i september, oktober och början av november. När julen kommer finns en annan typ av ljus och sedan vänder det ju. Men våren och sommaren är bäst. Då är det gråa och råa att minne blott.

Vilken tid på året gillar du?

#b100g - dag 41

3 kommentarer:

  1. HEj Gunnar! Jag tycker alla årstider har sina kvaliteter och är tacksam över att vi i SVerige har fyra ( i Norrbotten fem) årstider. Just nu passar jag på att njuta av våren, att livet kommer tillbaka. Ibland har jag lite svårt för novembermörkret.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag säger som Charlotte - jag njuter av växlingarna. Varje årstid har sin charm, på olika vis, och just det gläds jag åt. <3

      Radera
    2. Hmm. Fast kan vi inte erkänna att vissa delar tilltalar os mindre än andra. Och jag kan verkligen vara utan vintern..

      Radera