17 april 2018

Bubblan som sprack.

Tillbaka från Rom. Med mycket blandade känslor. Eftersom hela resan avslutades med en mardrömslik sjukhusvistelse i Frankfurt för min fru, är det svårt att ge ord för det goda som Rom gav. Men mycket skön mänsklighet och en del goda samtal blev det. För det är ju det som essensen av gatufotografi - umgänget, nya sociala kontakter och glädje.


"Breaking bubbles"
Bilden här invid tog jag i Trastevere under lördagseftermiddagen. En gatuartist producerade mängder av bubblor och många, både barn och äldre, hängav sig åt jakten. Jag gillar perspektivförändringar, att ge det lite annorlunda till bilden och tycker att just denna bild blev häftig. Gillar du den också?

Jo, det som hände på vägen hem, när jag redan var på ett annat flygplan. 
Min fru fick feber, svimmade och blev i ilfart körd från flygplatsen till universitetssjukhuset i Frankfurt. Är det något jag starkt rekommenderar så är det att undvika att bli akutbehandlad där. För de historier hon nu berättar därifrån, med rå människokyla och total brist på empati kan nog skrämma de flesta. Samtidigt som de vid utskrivning av en lätt förvirrad människa mycket tidigt på morgonen, håller ut handen och kräver en massa pengar. Tacka vet jag svensk sjukhusvård. Men det tar vi en annan gång.

#b100g - dag 48

4 kommentarer:

  1. Men usch vad tråkigt med din fru och hur hon blev bemött. Hoppas hon är på bättringsvägen och slipper använda tysk sjukvård igen. Jag gillar bilden! (Fast jag hade nog beskurit den fyrkantig för att få bort det störande elementen i högra delen av bilden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kanske den beskärningen... Hon mår bättre nu, men är mest trött här hemma.

      Radera
  2. Oj, vilken upplevelse. Hoppas det ordnar sig på alla vis, och att ni slipper återuppleva det!

    Håller med Anna, den beskärningen hade nog funkat (också). I övrigt en riktigt cool bild, gillar underifrånperspektivet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Helena!

      Det är en cool stad att fota i också. La città eterna - la Roma.

      Radera