1 april 2018

Cool dude.

Under förra sommarens tur till Chicago, åkte vi en sväng norrut, till Andersonville. Där, på Swedish American Museum, hade Mats Alfredsson en större utställning, bland annat med Chicagobilder. Naturligtvis hade vi med oss våra kameror.
Hipster by wall 2

Killen här hade ett skönt skägg, tatueringar och såg allmänt cool ut. Naturligtvis frågade jag om ett gatuporträtt.

Över huvud taget är amerikanare avslappnade i sitt förhållande till andras kameror. Det är precis som om en hel del av dem till och med skulle bli lite lätt förnärmade om en INTE tog en bild, när de väl ser så coola ut.

#b100g - dag 31

4 kommentarer:

  1. Hehe - tror jag det. Jag menar, klart coolheten ska förevigas!

    SvaraRadera
  2. Hade blivit gôrglad om du frågade mig om ett gatufoto - DÅÅÅÅ hade jag känt mig cool ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men varför inte?

      Fast om en känner någon, då är det liksom lite annat än gatufoto. Men ändå porträtt...

      Radera