22 april 2018

Min gubbhatt.

En hatt. Har aldrig varit helt förtjust i hatt. Sedan de militära åren är just upplevelse av att aldrig ha rent hår dominerande. Men gatufotografer har tydligen alltid hatt. Mina vänner har ofta en keps. Och det är praktiskt, eftersom vi går i solen. 
Men så hittar jag en i Paris förra året...


Vackraste hatt
Det är lite känslor kring detta att bära hatt, så även för mig. Känns lite gubbigt, om jag ska vara ärlig. Och är det egentligen snyggt?

Keps funkar inte, jag ser ut som en amerikansk charterturist. Och absolut inte en baseboll-variant. Huva (nej, inte hoody, utan uttrycket för att det känns förfärligt)!

Jag på Piazza Navona i Rom

Men det är bra för mig att ha hatt, jag har liksom inte så mycket hår längre. Och det jag har är tunt, så det blir rätt lätt bränt av solen på skulten.
Så döm om min lycka när jag till sist hittade en jag var nöjd med. Och döm om min ledsnad när jag en dag tappade bort den på var favorit-frukostbar i Rom. Som tur är letade frun upp den igen, så den är med hem.

Nå. Gillar du hatt? Och vad känner du när du har en som du gillar på huvudet?

#b100 - dag 53










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar