16 december 2014

Bildord: Skapa.

Varför vill människor saker egentligen? Varför har vi våra ångestskapande önskemål och strävanden som en naturlig del av livet? 
Jo, till en del beror detta på våra grundläggande behov, de vi alla har: Att överleva och att fortplanta oss. Men det beror också på den starka önskan att vara mer, få ut mer än bara ett enkelt liv. Om detta har psykologi, psykiatri med mera massor att berätta som du får leta efter någon annan stans.


Skapa.
För egen del kan jag bara förklara mitt grundläggande behov av kommunikation med att: Jag vill vara del av något större än bara min egna egoistiska önskemål. Därför syns jag, därför berättar jag, därför vill jag nå andra. För jag vill ju att de ska nå mig.

För mig är också att sträva, lika med att skapa. Tillsammans.
#blogg24 - 16

Foto taget på Öland, sommaren 2014 
© Gunnar F Novik.  
#bildord - 061
Mina bildord hittar du på denna sida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar