29 mars 2017

Formidabel gatukonst.

David Zinn
Joe Iurato
Street. Ett modeord för unga och avantgardister. Och märkligt nog är min uppväxtstad Borås med på noterna. Inte Göteborg, inte Stockholm, nästan inte Malmö. Utan Borås. Välkommen på en häftig upplevelse i staden som "aldrig sover" (OBS skämt).
Daleast

Den heter No limit (#nolimit), gatukonstfestivalen som senare i år återvänder för tredje gången. Med internationellt erkända och lokalt uppåtstigande artister. Mästerliga konstverk som faktiskt är tänkta att sakta täras ner av tidens tänder. Här några exempel från tidigare år.

Och nu har förste utländske artist kungjorts. Det är portugisen Bordalo II som gör konstfulla, stora insekter av skräp. Läs mer via denna länk
No Limit  har sin höjdpunkt under festivaldagarna 3-10 september 2017.
#blogg100 - dag 29


Inti

6 kommentarer:

  1. Ahh så härligt. Det brukar bli väldiga diskussioner kring den här tyen av utställningar. Lycka till. När skulle denna vara? Jag är nyfiken.

    SvaraRadera
  2. 3-10 september. Men det det är tredje året och det mesta av föregående års muraler med mera är fortfarande kvar.
    Se http://nolimitboras.com

    SvaraRadera
  3. I år funderar jag på ta mig dit. Älskar sånt här ��

    SvaraRadera
  4. Brukar försöka få med mig mina fotokamrater i Gbg. De har uppskattat det varje gång. Finns ju dessutom lite häftig annan konst också

    SvaraRadera
  5. Älskar gatukonst - Malmö har också lite häftig dylik!

    SvaraRadera
  6. Tänkte just detsamma Helena, vi har många flotta verk över hela Malmö. Gatukonst är så tillgängligt, och oväntat. Mitt i knät liksom, som en katt som bara bestämmer sig. NU, skutt, så ligger den där...

    SvaraRadera