19 maj 2016

Efter kriget.

Det är nästan 20 år sedan denna bild togs, uppe på en av höjderna runt Tuzla. Med på bilderna är många från staben på BA07, svenska Bosnienbataljonen. Och även jag är med, mitt i bilden, strax bakom bataljonschefen.
#tillbakablickstorsdag #tbt

BA07 sattes upp av Älvsborgsbrigaden vid I15 i Borås - mitt hemmaregemente. Jag blev personligen tillfrågad om att följa med av brigadchefen öv1 Mats Ekeroth. På denna tid arbetade jag fortfarande på Sveriges Radio Sjuhärad och hade hyfsat god lokal förankring. Med som pressofficerare var även Göran Glans från Borås Tidning och Lars Hedelin, Värmlands Folkblad.


Bild tagen med min kamera, men av vem minns jag inte.
Varken Göran eller Lars var med vid just detta tillfälle, annars känns det som om jag alltid hade Lars vid min sida. Lars som är en mina bästa vänner numera.
Det är flera andra vänner med, bland annat bataljonschefen Mats Ekeroth. Och Karin Malmsten, PM Larsson för att nämna några få.

För er som inte arbetat i denna typ av team kan jag beskriva det hela som om att jag har aldrig varit med om att ha så nära vänner, i en så svår situation. Och varför vi blev så tajta? För att vi var beroende av varandra. Saknar den vänskapen mycket.
#blogg100 - 80

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar