8 november 2016

Miljö som inspirerar.

Yrkesmässigt arbetar jag för många skiftande företag och verksamheter. Det bästa med mitt jobb är att jag dels ständigt får lära mig mer om helt nya saker, dels kan inspirera andra genom att tillföra min kompetens. Även om det inte alltid bara är produktion av ord jag sysslar med.


För en tid sedan fick jag i uppdrag att fotografera och skriva om ett uppdrag som Svensk Växtmiljö i Borås genomfört. Materialet jag producerade användes sedan till att skicka ut e-brev för att få nya kunder.

Svensk Växtmiljö har många intressanta kunder, som alla förstår nyttan av att ha levande växter i sin arbetsmiljö. Bland kunderna finns Partille Arena, Gothenburg Horse show och Ellos i Viared


Detta är del av texten jag skrev:
"När du vill skapa bättre förutsättningar för din butik, ditt kontor eller din reception är levande växter alltid fräscht, trevligt och en klok investering. Förutom att miljön blir vackrare och mer inbjudande rent mänskligt sätt, syresätter växterna dina rum och skapar bättre luft för alla där. Dessutom känns rum med vackra krukväxter i professionell storlek lättare och mer avslappnade att vara i - vilket i sin tur skapar både en bättre arbetsmiljö för medarbetare och en inbjudande känsla för kunder."

Roligt att jag också kunde tillföra lite av min fotokompetens, då bilder jag tog på Ellos nya reception (som invigdes i somras) användes i e-brevet.

Vill du veta mer om Texter, Metoder och Inspiration på novikmedia.se? Klicka i så fall här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar