1 april 2013

Se på mig. Då.

Har jobbat en massa år som journalist, flest som pratande sådan - reporter. Jag har arbetar på en rad olika redaktioner runt om i Sverige, men huvuddelen av de åren var jag på Sveriges Radio Sjuhärad i Borås.

Mycket nyheter blev det men även en hel del program och dessutom en hel del annat. För jag har aldrig kunnat hålla mina fingrar i styr, utan anser att en bra anställd är en som gör mer. Och hjälper till med sin kompetens.

Lite irriterad var jag när webben infördes och det tydligen var ok med att använda vilken bild som helst på personalen, mina arbetskamrater. Suddigt, obeskuret eller på annat vis oigenkännligt.
Så istället fotade jag dem själv, med ett enda mål. Du ska se i deras ögon att de är till för dig, för dig som vill ha bra Public Service-radio.
Så småningom fotades alla anställda av en något mer professionell fotograf, bland annat för att jag ansåg att det var bäst så. Men jag har sparat dem, bilderna jag tog för cirka 15 år sedan. Kan kanske vara kul att se några av porträtten jag tog under 90-talet...

Anna Carlsson/Nordin
Caroline Aronsson
Henry Augustsson



Mikael Olmås
Glenn Fahlman
Nicklas Jacobsson/Malmberg

Pelle Pellby
Staffan Kulneff
Jan-Åke Thorell

Tina Gillberg
Jon Koldenius


Per Rylander





























































#blogg100 - 069


















Hur jag såg ut då?


Gunnar Fägersten Novik
foto: någon annan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar