30 juni 2015

Metablogg för gatufotografer.

Blev ombedd att skriva lite för Daily Bits of, i en sommarbloggform. Så för Medium skrev jag om kursen jag och Daniel Eliasson skrivit ihop. Ee text om varför gatufotografi kan ge mer till ALLA som är intresserade av foto.

Ett kort utdrag ur texten:

"Vi har fascinerande kul vi gatufotografer. En stor del av fotandet på gator och torg handlar om interaktionen, om att möta och prata med de som du fotograferar. Jag har alltid med mig visitkort som jag kan ge till den som undrar över vad jag gör. Och det ger nästan alltid möjlighet att prata lite kring bilder, människor och vår stadsmiljö.

Jag vill gärna dela med oss av vår passion. Korttexterna i vår kurs hos Daily Bits of innehåller tips, men även utmaningar. Du lär dig tekniska möjligheter och sociala knep, samtidigt som vi berättar om regler och lagar. Vi tror oss kunna ge en resa i mod, socialt samspel och att utmana sig själv. Belöningen? Bilden som berättar en historia ur ett enda ögonblick."


blogg100 - 122

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar