13 juni 2015

En bland tusenden.

Twittercensus. Ett magiskt ord i de sociala flödena i juni. Då presenteras årets Twittercensus.
Förra året var jag mest rosa, i år är jag mest grön. Det förra var mest sport, i år mest sociala medier och så vidare. Men alltid har jag hållit mitt i skärningen mellan kultur, politik, sociala media och sport. En slags medelnormal twittrare alltså.

Och för de cirka 15 % av alla som har twitter som anses vara de mest aktiva svenska twittrarna. Där jag tydligen är en av dem. 
Modellen görs av en kille som heter Hampus Brynolf sedan några år tillbaka. Han arbetar på analysföretaget Intellecta.
Själva grafen,
lilla fyrkanten är min mitt i smeten-placering.
Förklaringen till grafens innehåll

Mitt närmaste grannskap
(nej, jag känner i princip ingen här).
 Så är då frågan, vad ska en ha detta till? Tja, jag vet inte. Men färgerna är fina...
#blogg100 - 105b


Ämnen som syns i grafen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar