9 mars 2013

Image illustrerar idé.

"På med pilen Palle." Citatet är allt jag minns från gammalt samsänt nöjesprogram från Sverige, Danmark och Norge*. När jag hör uttrycket får jag direkt en bild från min barndom om hur pilen läggs på armborstet och tävlingen kan börja. 

Nå, associationer och bilder. Ord ger bilder och vice versa. Så här är mitt bildordande tillbaka. Med nya bilder. Vilka ord bildar du?


Teobromin
Onödigt

Syns
Sval

Nertryckt

























Tidigare bildord hittar du här.

Och. Alla bilder är mina egna, © Gunnar FN. Och som kreatör värnar jag om min inkomstkälla. Du kan få använda bilderna, men endast om du frågar först...


*"Den Gyldne Pil", kolla Kobran programledaren använder för att prata med den tävlande

#blogg100 - 046


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar