28 maj 2014

Kan människor flyga?

Kommunikation är, på ett djupare filosofiskt plan, samverkan mellan varelser i allmänhet och människor i synnerhet. Du ger signal som jag reagerar och motagerar på. Vi interagerar, genom att båda tar och ger. Det sker på en rad olika vis, där det talade språket är en del.

Bilden är för mig kommunikation i mycket hög grad. Det är det i skapandet, i publicerandet och i mottagandet/tolkandet.

Härom dagen bad min son mig att ta en bild på när han gör en volt på studsmattan. Tillsammans skapade vi bilderna nedan, även om det var jag som höll i själva kameran.


Uppvärmningen, första volten
Koncentrationen, se ögonen
Höjden kommer...

Flyger!
Jag tror att han blev nöjd med bilderna, det blev i alla fall jag.
#blogg100 - 089

1 kommentar:

  1. Härligt säger jag som brukar ha liknande uppdrag :)

    SvaraRadera