12 februari 2014

Att pröva komma närmare.

I april åker jag med ett gäng andra till London för att gatufota, street photography. Har varit missnöjd med min teknik en tid nu och testar nu en hel del både kameror och tillfällen inför denna fotoresa. Målet i London är att komma närmare, vilket bland annat kräver lite bättre ljusplanerande än tidigare. Och ibland att ta tillfället i akt, till exempel genom att snabbfota med mobilen.

Har dels köpt ett nytt vidvinkel/normalobjektiv med betydligt bättre ljusstyrka än det jag haft förut till min systemkamera, dels har jag experimenterat allt mer att fota med mobilen. Här följer tre foton av min närmaste familj, vid tre helt skilda tillfällen. En av bilderna har jag dessutom tagit med mobilen. Kan du se vilket?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar