27 november 2013

Enkla och goda råd.

Själv är jag affärsutvecklare, skribent, journalist. Jag har över åren skaffat mig en hel del kompetens för att komma dit jag är idag och behöver hela tiden fylla på med nya intryck, nya idéer och nya kunskaper. 
Ett av sätten att fylla på för en copywriter är att vara aktiv på nätet. Och kanske att följa "Please copy me"?

Han heter Mattias Åkerberg och står bakom bloggen please copy me. Förutom att han valt att ha ett engelskt namn på sin verksamhet har denne man många goda sidor.

Mattias har tidigare skrivit en handbok i detta med att skriva som copywriter, det vill säga reklamtext, som heter Sälj det med ord. Nu har han dels ett nyhetsbrev, dels en textskrivar-skola via e-post. 

Jag rekommenderar alla som är intresserade av reklamtexter att läsa om inte annat så hans e-brevskola (som även den har ett engelsk namn: Daily bits of please copy me). Det ger insikter och framför allt goda råd. Klickar du här kan du anmäla dig direkt...


Men Mattias, måste det vara på engelska?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar