10 juli 2011

När orden saknas.

Jag verkligen tycker om ord, att använda och vända på dem. Men ibland räcker orden inte till. Det är vid tillfällen när inget riktigt räcker till, inte ens en bild för att förmedla just den stunden av stor känsla.

Jag var i Varberg igår, för IF Elfsborgs årliga match mellan sponsorlaget och ett bilföretag i Borås. Vi samlas vid kallbadhuset, byter om och tar bussen till arenan (Påskbergsvallen) spelar match, äter grillade hamburgare efter matchen, åker tillbaka till Kallbadhuset.
Väl där är det underbar avslappning som gäller, med bastu, havsbad, våfflor, öl och jäger och framför allt umgänge. Allt detta under en vacker halländsk sommarhimmel.
När jag under eftermiddagen ligger i det svalkande vattnet och försöker beskriva känslan, går det bara inte. Det är något... så skönt och innerligt, hjärtligt trevligt... men orden sviker.
Efter att en stund senare ha gått upp ur vattnet, satt mig på en av bänkarna och funderat lite mer tar jag fram min mobil och tänker "En bild kanske?"
Men inte heller den kan förmedla helheten och lyckan av att få vara. För det är en helhetsupplevelse, för alla sinnen. En lyxdag bortom alla ord. Hur många av dem jag än spenderat här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar