26 oktober 2010

Vintern är här. Fast det bara är oktober än.

Skrapa rutor är standard, frysa likaså. Och det är bara oktober.
Jag brukar säga att september är värsta månaden på året för mig. Då är det tydligare än någonsin att sommaren och värmen försvunnit och att det är oändligt långt kvar till nästa sommar. I år är jag böjd att säga att oktober är värst. Fast å andra sidan är nog november än värre.
Jag trivs inte med kylan och snart, snart kommer snön som lägger sig som ett förlamande täcke över allt. Under kanske fem månader!
Frågan är om vi mår bäst av att prata om det eller av att försöka hålla tyst? Att antingen klaga, eller att "försöka göra det bästa"?
Det enda jag är säker på är att det är först i mars som jag börjar hoppas på sommar igen. Tills dess ska jag hålla en svenne-attityd: Gilla läget! (Det ÄR ju tillåtet att ljuga.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar